Çek Cumhuriyeti’nin, Türk vatandaşlarına en zor vize veren ülke olduğunu biliyor muydunuz?
İstediği belgelerin zorluğunun yanı sıra Schengen Vizesi’ni 1,5-2 ay gibi bir sürede çıkarmaları da ilginç.
Fransa konsolosluğu bile 2 gün içinde vizenizi hazır ediyor, karşılaştırma amaçlı kullanabilirsiniz.

Bugünlerde vize başvurusuna hazırlanıyorum; edindiğim bilgileri ve tecrübeleri paylaşmak istiyorum bu yazımda.

Öncelikle Çek Konsolosluğu’nun, Erasmus adaylarına yönelik Schengen vizesi için istediği belgeleri görelim:
*Pasaport
*Schengen başvuru formu
*Kalınacak yer ile ilgili belge
*Finansal belge (tercüme ettirilmeli)
*Seyahat Sigortası
*Sabıka Kaydı (apostilli ve tercümeli)
*Bunların hepsinin birer fotokopisi
*İki adet biyometrik vesikalık

Kaynak:
http://www.mzv.cz/ankara/en/visa_and_consular_information/information_for_erasmus_student_program.html

Burada dikkat edilmesi gereken en büyük nokta şu; Ankara’daki konsolosluk ile İstanbul’daki büyükelçilik farklı farklı belgeler isteyebiliyor. Hangi ilden başvuru yapacağınız ise ikamet ettiğiniz şehire göre değişiyor. Denizli’de olduğum için Ankara’ya gitmem gerekiyor imiş.

Her belgeye teker teker göz atacak olursak:
*Pasaport: Türkiye’ye dönüş tarihi itibariyle en az 3 ay geçerli olması lazım.
*Başvuru formu: Schengen başvuru formu tek tip. İnternetten çıktısı alınıp da doldurulabilir yani.
*Kabul belgesi: En önemli belge. Gideceğiniz üniversitenin sizi resmen kabul ettiğini gösteriyor. Fakat bu belgenin kesinlikle Çekçe olması lazım. Bana ilk önce İngilizce versiyonu geldi. Koordinatörüm Çekçe versiyonunu talep etmişti, bugün gelmiş. O da bugün bana gönderdi. İngilizce’sini tercüme ettirmek çözüm değil; orijinal, yani mühürlü imzalı olarak Çekçe olması lazım. Eğitim öğretim göreceğiniz tarihler de bu belgede belirtiliyor; ayrıca bu tarihler, sizin vizenizin geçerli olacağı tarihler aynı zamanda. Konsolosluk bu tarihlerden ne bi eksik ne bi fazla vize veriyor.
*Kalınacak yer ile ilgili belge: Konaklama belgesi. Nerede, ne kadar süre ile, hangi tarih aralıklarında, neden kalacağınızı belirtiyor. 200€ depozito yatırdıktan sonra yurttan gönderiyorlar adresinize. Kesinlikle Çekçe olmak zorunda bu da, İngilizce değil.
*Finansal belge: Üniversitenizden aylık ne kadar burs/hibe alacağınızı belirtiyor. Çekçe’ye tercüme ettirmek ve tercümesini notere onaylatmak mecburi. Bu arada aylık 420€ alacakmışım, 400 değil. Onu da bu belge sayesinde öğrendim. Oyhş.
*Seyahat sigortası: Formalite. 1 yıllık olanı 70 lira civarı. Tek dikkat etmeniz gereken gideceğiniz günden bir gün önce başlaması ve geleceğiniz günden bir gün sonra bitmesi. Herhangi bi sigorta şirketinden alınabilir ama bilinir bi şirket olması yararınıza. Ben Eureko falan düşünüyorum, daha yaptırmış değilim. Bu belgenin de İngilizce olması gerekiyor. Aldığınız yerden talep etmeniz gerek.
*Sabıka kaydı ve apostili: Sabıka kaydı bildiğiniz bi şey zaten. Apostil ise onun yüksek makamlarca, uluslararası alanda geçerliliğini garanti eden bir ek belge. Adliye’de sabıka kaydı ile beraber halledebileceğiniz bi şey. Adına bakıp bi numarası var sanmayın ben gibi, almak gayet basit. Çekçe’ye tercüme ettirmek ve notere onaylatmak mecburi bunu da.

Bunların dışında bir ayrıntı daha var: Belgeleriniz tastamam olsa bile konsolosluktan randevu almadan vize başvurusunda bulunamıyorusunuz. Konsolosluğun web sitesinden uygun bir güne randevu almak şart.

Her şeyi hallettikten sonra Ankara Gaziosmanpaşa’daki konsolosluğa gidip başvurunuzu yapabilirsiniz.
Temmuz başında Ankara’da olacağım ben. Bakalım artık.

Reklamlar