Selamlar ola!

Pekala, gün itibariyle pasaportuma kavuşmuş durumdayım. 2 yıllık harçsız pasaport başvurusunda bulundum, böylece 400TL civarı bi ücret yerine sadece cüzdan bedeli denilen 138TL‘lik masrafı karşıladım.

Türkiye’nin, dünyada ennn pahalı pasaport harcına sahip olan ülke konumunda olduğunu da belirtmeden geçemeyeceğim. Bi de yeni zam gelmiş hali bu. Zamdan önce cüzden bedeli 75TL idi. Pff. Üstelik Haziran’dan itibaren çipli pasaportlara geçilecek; ki bu da ekstra masraf anlamına geliyor.

Sanırım bunun nedeni, “Yurtdışına çıkacak kadar zenginse biz neden sömürmüyoruz?” felsefesinden kaynaklı.

Şurdan ülke ülke pasaport ücretlerini görebilirsiniz efendim:

Neyse. Genelde pasaport, daha önce de değindiğim gibi, kabul belgesi geldikten sonra başvurulup alınıyor. Lakin BUT, başvuru esnasında pasaport numarası istediği için erkenden almak zorunda kaldım.

Sanıldığı kadar zor bi işlem değil. En zorlayıcı kısmı yine üniversite çıkardı; harçsız pasaporta başvurmak için dekanın, bölüm başkanının ve erasmus kurum koordinatörünün birer imzası gerekiyor.

Harçsız pasaport başvurusu da bizim neden yurtdışına çıkmak istediğimizi, ne kadar orada kalacağımızı falan belirten bi formdan ibaret. Bu formu sözkonusu isimlere imzalattıktan sonra vergi dairesine gidiyoruz. Bizi harçtan muaf bırakacak olanlar onlar. Orda da müdür yardımcısının imzası gerekiyor, ki yerinde olmadığı için 3 saat kadar bekledim kendilerini şahsen.

Oradan da imzalı ve onaylı belgemizi alıp, Emniyet Müdürlüğü‘ne bağlı Pasaport Şube Müdürlüğü‘ne yollanıyoruz. Isparta‘nın Emniyet Müdürlüğü’nün binası sanırım oldukça yeni. 4 yıldızlı bi otele girer gibi hissettim kendimi. Hayatımda ilk defa bi emniyet müdürlüğüne giriyor olmam da ayrı bi mevzu.

Pasaport başvurusu için ilk önce parmak izi kaydı yapmak zorundayız. Tüm parmaklarınızın 2’şer defa izi taranıyor, ve sisteme kaydediliyor. Ücretsiz bi işlem bu, ama sıra fazla olabiliyor. Çünkü artık ehliyet alırken bile parmak izi verme zorunluluğu getirilmiş.

Pasaport dairesine gidip harçsız pasaport alabileceğimiz gösteren formumuzu veriyoruz, bize verilen başka bi formu dolduruyoruz. Yine nereye gideceğiz, neden gideceğiz, ne zaman gideceğiz gibi sorularla dolu bi form. Kimlik bilgileri, kişisel bilgiler de cabası. Ha bi de 4 vesikalık lazım, beyaz fonlu.

138 liramızı da verdikten sonra makbuzumu alıyoruz. Genelde ertesi gün çıkıyor pasaportumuz, lakin cuma günü başvurduğum için anca pazartesi günü teslim alabildim ben. Ama geçerliliği 2 Nisan 2010’den itibaren olarak gözüküyor; ki başvuruyu yaptığım gün tüm işlemlerin hallolduğunu gösteriyor bu.

Pasaport numaramı da Application Form’a dahil ettim ve son boş haneyi de doldurmuş oldum. Yarından itibaren de imzaları halletmeye başlayacağım, ki bi günde halledebilirsem mucizemsi bişi olacak.

Görüşürüz.

-tekin

