Sanırım şu ana dek en zorlayıcı süreç, belge ve form süreci oldu. Hala daha bu sürecin içindeyim; belge teslim 9 Nisan 2010‘da bitiyor, ben de bu Pazartesi-Salı halletmeyi düşünüyorum toptan.

Şimdi iyi güzel, kazandık, nereye gideceğimiz de belli.. Ama  her şey bundan sonra başlıyor efendim. Siz dil puanınızla, not ortalamanızla bi üniversiteye gitmeye hak kazandınız; lakin bakalım gideceğiniz üniversite sizi kabul edecek mi? Böyle bir aşama da var, evet. Kabul mektubu almamız gerekiyor karşıdan. Bunun için de bi kaç belge hazırlayıp onlara göndermeliyiz ki eğitimimiz legalleşsin, resmileşsin.

Bu kısımda oldukça yalnız olduğumu söyleyebilirim, bütün form sistemini kendi başıma çözmek zorunda kaldım. Hangi belge ne işe yarıyor, nasıl doldurulur, kime imzalatılır falan.. SDÜ Erasmus koordinatörlüğünün sitesinde bile, mesela Application Form’un tanımını yaptıktan sonra parantez içinde “öğrenci kendisi bulup kendisi dolduracaktır” yazmışlar, ki sitede bunu yazmış olanın yüzyüze yardım edeceğinden şüphe ederek yardım istemeye gitmedim artık.

Belli başlı formlar şunlar, çoğu üniversitede de aynı zaten:

  • Applicatinon Form
  • Learning Agreement
  • Recongition Sheet
  • Accomodation Form
  • İngilizce Transkript
  • CV

Application Form: Ana form bu. Kişisel ve temel bilgiler, dil seviyemiz, gönderen eğitim kurumunun bilgileri, motivation letter (ki, neden o üniversitede okumak istediğinizi kısaca özetlemeniz gereken kısım oluyor bu) gibi klişe şeyler isteniyor. 1 adet lazım olacak.

Brno University of Technology’ninki şöyle bişi, merak edip bakmak isteyenler varsa: http://www.vutbr.cz/uploads/vvztahy_web979/9848_9832_9748_application-incoming.doc?lang=1

Learning Agreement: Gittiğimiz kurumda görmek istediğimiz dersleri burada belirtiyoruz. Pektabii, ders içeriklerini üniversitenin sitesinden, hatta üniversitenin fakültesinin sitesinden, bulup öğrenmiş olmanız gerekiyor. En önemli husus 30 krediyi tamamlamış olmak veya geçmek. 4 adet lazım olacak.

Örnek olarak: http://www.vutbr.cz/uploads/vvztahy_web979/9072_learning_agreement.doc?lang=1

Recognition Sheet: Tanınırlık belgesi. Kendi üniversitemizdeki derslerimizin, learning agreement’taki yani karşı üniversitenin derslerine eşleme işlemi. Amaç, en yakın iki dersi birbiri ile bağlamak, ve dönem sonunda dersi geçmemize yardımcı olacak bir belgeyi elimizde bulundurmak. Her ders birbirine şıp diye uymuyor haliyle, o yüzden “en yakın” dersleri eşlediğimizi unutmayın. Pek alakasız dersleri birbirine bağlamak zorunda kalabiliyoruz bazen.  Mesela ben Türk Anayasa Hukuku dersini, Çek Cumhuriyeti Kültürü ve Dili dersiyle eşleştirmek zorunda kaldım. Burdaki dersten kalcağım garanti; ama 30 krediyi tamamlamak için de bu dersi seçmek zorunda idim. 1 adet lazım olacak.

Accomodation Form: Konaklama kağıdı. Üniversitenin yurduna resmi başvuru yapmamıza yarıyor. Benim bu formu doldurmam gerekmiyordu, nitekim BUT mayıs ayında online olarak gerçekleştiriyor yurt işlerini. 1 adet lazım olacak.

İngilizce Transkript: Adı üstünde işte. Karşı tarafa derslerimizdeki başarıyı göstermemize yarıyor. SDÜ direkt olarak İngilizce transkript veriyor, vermeyen üniversitelerde ise noter onaylı İngilizce tercümesi lazım. 2 adet lazım olacak.

CV: Evet, cv.. Ama işe girer gibi değil, kendini kısaca tanıtır gibi hazırlanmış olan bi cv. Okuduğumuz okullar, başarılarımız, adreslerimiz, numaralarımız, sertifikalarımız, dil becerilerimiz bu belgede yer almalı. 1 adet lazım olacak.

Basit gözüküyor di mi? Yaa, tabii.

Belgeleri üniversitenin sitelerinden bulup .doc dosyası halinde bilgisayara indirmek işin en kolay kısmı. Doldururken mutlaka profesyonel yardım almak şart. Ben gerek internetteki forumlardan, gerek koordinatörümden bilgi ala ala, 1 haftada doldurdum. Yavaaş yavaş. Doldurmak da kolay, tamam. Fakaat, işin en yorucu kısmı bundan sonraki safha. İmza!

Tüm belgeleri birlikte sayarsak: bölüm başkanının, bölüm koordinatörünün, erasmus ofis koordinatörünün imzaları gerekiyor. Ha, bi de sizin.

Bilmiyorum, daha önce denediniz mi; ama tüm bu saydığım şahısları kendi makalmlarında aynı gün, aynı zaman diliminde, aynı evrende bulmanız imkansız ulan! Biri varsa diğeri yoktur, birini ararken diğerini bulursunuz, yemeğe çıkmıştır birazdan dönecektir falan. Ohoo.

Pekala, henüz kendi belgelerimi imzalatma turuna çıkmış değilim ben. O da, application form’da pasaport numarası isteyen bi üniversiteye gidecek olmamdan dolayı.

Normalde formlar doldurulur, gönderilir, kabul belgesi alınır, ondan sonra da pasaport çıkarılır. Ama BUT daha application form’da pasaport no istediği için, harçsız olarak pasaport çıkarma hakkımdan yararlanarak çıkarmak istedim. Harçsız pasaport için de rektörün, bölüm başkanının ve erasmus  ofis koordinatörünün imzaları gerekiyordu. 3 günde zor toplamıştım hepsinin imzasını.
Anca yarın pasaportumu emniyet müdürlüğünden teslim aldıktan sonra -o aşamaları da anlatacağım daha sonra- pasaport no hanesini doldurup, imza toplama faslına başlayabileceğim.

Neyse efendim, biz tüm belgelerimizi tastamam ettikten sonra bizden sorumlu erasmus ofis koordinatörüne götürüyoruz, o inceleyip eksik var mı diye bakıyor. Yoksa, belgelerimizi fax ve e-mail yoluyla karşı üniversiteye yolluyor. Belgelerin ise kendilerinde kalacak olanlarını bi kenara ayırıp, diğerlerini de normal posta yolu ile karşı üniversiteye yolluyor.

Bitti!

Bundan sonraki kısım, beklemek. Karşı üniversite yaklaşık 1 ay sonra Kabul Belgesi‘ni gönderiyor, ki bizim için çok önemli bi belge oluyor bu. Vize almamızı sağlamaktan tutun da, hibe alabilmemizi, en önemlisi de yeni üniversitemize gidebilmemizi sağlıyor bu kağıt parçası.

Dediğim gibi, bu hafta sırf imza peşinde koşturuyor olacağım. Önümüzdeki cumartesi de vizelerin başladığını göz önüne alırsak, oldukça yoğun bi hafta olacak benim için. Hadi bakalım.

-tekin

